duminică, 17 mai 2009

Noaptea alba a muzeelor - Alegerea corecta -

Am fost surprins ca aseara nu am fost singurul nebun care a iesit la plimbare prin muzeele Bucurestiului. Cu sau fara Eurovision, cu sau fara meciuri la televizor, de la mic la mare, bucurestenii au populat strazile oraselului nostru care de obice adormea pe la miezul noptii. Muzeul de Geologie a gazduit un spectacol ca in fiecare an, promovand de data aceasta cultura dobrogeana. Un lucru extraordinar daca ma intrebati pe mine. Atmosfera a fost electrizanta, publicul izbucnind in urale la fiecare dans sau cantec, la fiecare prezentare, la fiecare propozitie, la fiecare cuvant. Dupa ce am incheiat turul acestui muzeu m-am indreptat spre casa maestrului George Enescu, un loc extraordinar de vizitat, o adevarata capodopera a arhitecturii care avea in vitrinele-i subtiri, prima vioara a faimosului compozitor, primul sau pian, prima sa partitura, primul sau portret si multe altele. Insa atractia serii a constat in concertele organizate din doua in doua ore chiar in camera de zi. Am fost uluit, poate de eleganta incaperii, poate de frumusetea instrumentelor, poate de sunetul sublim care a ridicat sala in picioare minute in sir. Penultima oprire m-a gasit la Muzeul National de Arta care anunta ceva nemaivazut. Picturile urmau sa recite poezii. Poezii care veneau, nu stii de unde, dar ajungeau la tine cu eleganta unui porumbel calator. Insa, n-am fost singurul atras de aceasta minunatie. Curtea Palatului Regal a devenit neincapatoare pentru miile de oameni gata sa stea la cozi oricat era nevoie pentru a prinde si ei macar cateva minute din acest spectacol unic. N-am rezistat. Am mers mai departe catre ultima oprire a traseului meu, Muzeul National Tehnic. O alegorie incantatoare a tot ce inseamna tehnica. Ghizii au fost destul de marinimosi incat sa ne permita sa ne delectam cu nenumaratele simfonii compuse de crema masinilor de epoca. A fost ceva extraordinar...

Acum insa ajung la partea care merita spusa, ajung la cel care a stat in umbra acestei seri extraordinare. Nimic nu este inca oficial, dar inclin sa cred ca Oprescu a reusit. A reusit sa convinga 12 muzee sa isi deschida portile pentru o noapte gratuit. A reusit sa convinga RATB-ul sa puna la dispozitie curse speciale gratuite intre muzeele incluse in circuit. Cel mai important insa, a reusit sa scoata din casa o societate obosita, plictisita si neputiincioasa. In alta ordine de idei, cred ca am facut cu totii alegerea corecta!

Un comentariu: