sâmbătă, 7 martie 2009

Romani agresati in Italia

Nu mai ridicati din sprancene si inchideti va rog gurile, titlul este cat se poate de adevarat. Am vazut zilele trecute un ziarist italian care a pozat drept roman intr-una din suburbiile Romei. Omul respectuos a cerut o tigara, ce-i drept cu accent romanesc, si din pacate era pe cale sa-si primeasca cateva lovituri de cutit in schimb. Acum sa ne punem intrebarile de rigoare. Cum e posibil asa ceva?Ca sa fiu sincer dupa toate actele caritabile initiate de romani in tara pastelor era normal sa primim o asemenea intampinare. Nici nu mai intra in discutie faptul ca damblagiul respectiv a vrut sa demonstreze ceva. Si anume ca romanii nu sunt bine veniti acolo. Normal, toata Europa va condamna aceste acte de violenta impotriva romanilor ca pe un gest nesportiv. Pai de, ratam un penalty decisiv cu Italia si asta primim in schimb? De la Gigi Becali in sus (sau jos) toata lumea va dori nitica imagine pe baza treburilor astora, asta pana cand mai comitem un viol sau o crima ca lumea sa zica, da domne, hai sa-i dam afara de tot. Mi-am pus si eu intrebarea, cum sa-i dam afara? E foarte clar ca nu trebuie sa ne mai ascundem dupa deget. Cand vorbim de nelegiuri vorbim si etichetam in general populatia de etnie rroma. Toata lumea spune ca nu facem asta, dar defapt asta facem. Sunt constient ca exista si rromi care respecta legea si incearca sa-si faca un rost in viata, dar majoritatea reprezinta exact opusul. Acum ideea este in felul urmator, noi nu mai avem niciun fel de suport popular in Italia si asta se vede. Nu sper ca situatia se va imbunatati, dar totusi dupa cum decurg lucrurile nu facem decat s-o inrautatim. Iscam demonstratii publice daca nu incetam cu actele de violenta. Acum dragi cititori aveti si voi dreptate cand urlati in gura mare, domne, de eu ce vina am? Mi se pare indreptatita intrebarea si raspunsul numai El il stie.

Un comentariu:

  1. Romanul este ipocrit si desi pe de o parte se indigneaza la rasismul din Italia, apararea sa favorita este "nu isi dau seama de diferenta dintre rrom si roman?!?!".
    Cat timp poporul roman va continua sa aiba atitudinea de "Rasism, rasism dar nu importiva noastra" el isi merita soarta de a fi considerat un popor de violatori si escroci.

    RăspundețiȘtergere